Sword

BESTIARIUSZ

Spis stworzeń występujących w serii Dragon Age, co za tym idzie, pojawiających się w opowiadaniu.

ARCYDEMON.
Arcydemony to Dawni Bogowie, manifestujący się w formie potężnego i przerażającego smoka, naznaczeni przez mroczne pomioty. Posiadają inteligencję daleko wykraczającą ponad przeciętne smoki i są czysto złymi stworzeniami. Prawdziwa Plaga zaczyna się w momencie, gdy mroczne pomioty znajdą lidera, który je zjednoczy w wielką hordę i uwolni na powierzchnię, na fali ciemności i zniszczenia.




BRYŁKOWIEC.
Często spotykane na Głębokich Ścieżkach bezwłose zwierzę, równie ślepe, co łagodne. Większość czasu spędza taplając się w płytkiej wodzie i błotnistych kałużach, a żywi się owadami, robakami i (gdy głód go przyciśnie) wapieniem i miękkimi metalami. Zdolność trawienne bryłkowców przeszły już do legendy , gdyż potrafią one zjeść wszystko, co można znaleźć na podłodze jaskini. Łatwo się rozmnaża, rozłażąc się po wszystkich zakątkach Głębokich Ścieżek i często służą za pokarm całej gromadzie drapieżników, na przykład wielkim pająkom lub głębinowcom. Nie gardzą nimi również krasnoludy… w najgorszych dzielnicach Orzammaru bryłkowce stanowią główne źródło mięsa. Niektóre krasnoludy nawet je oswajają, twierdząc, że podobają im się ich cienkie piski.  


BRONTO.
Stworzenie żyjące głównie pod ziemią. Hodowane przez krasnoludów jako zwierzęta juczne, niejednokrotnie również dla mięsa i skór. Bronto występują tylko w obrębie Gór Mroźnego Grzbietu.






DEMON POŻĄDANIA.
Te demony zazwyczaj opisuje się jako stworzenia wzbudzające pożądanie, lecz prawdę mówiąc mogą kusić wszystkim, co człowiek chce posiadać - bogactwem, mocą czy pięknym wyglądem. Wielu, którzy dali się skusić demonowi pożądania, nigdy nie realizuje swoich pragnień. Są manipulowani przez iluzje i oszustwa.




EMISARIUSZ.
W armiach mrocznych pomiotów kilku najtwardszych, najbardziej inteligentnych członków staje się alfami, dowódcami i generałami. Z tych alf, niektórzy zostają Emisariuszami, czarodziejami Mrocznych Pomiotów, posiadającymi umiejętności zbliżone do Krwawej Magii. Emisariusze rzadko pojawiają się poza Plagą, gdzie dopatrują, czy generałowie i dowódcy mrocznych pomiotów służą interesom Arcydemona, nie zaś swoim własnym.



GENLOK.
Najwięksi liczebnie wśród mrocznych pomiotów to tęgie, twarde Genloki, które są stale ciężkie do zabicia. Najsilniejszymi genlokami są alfy, generałowie i dowódcy wśród armii mrocznych pomiotów. Podczas, gdy wielu zwykłych genloków posiada odporność na czary, najbardziej inteligentne z alf stają się utalentowanymi czarodziejami z wieloma umiejętnościami pokrewnymi do Krwawej Magii. Są to emisariusze i zazwyczaj występują tylko podczas Plag, doglądając dowódców i generałów, by służyli interesom Arcydemona, a nie swoim własnym. Najrzadszym z genloków jest Zaklinacz, Emisariusz silny wystarczająco, by przywołać wiele demonów. Do tej pory widziany był tylko taki jeden. Inny z rzadkich Emisariurszy genloków to Zmiennokształtny, który, jak wskazuje samo imię, zdołał nauczyć się sztuki Zmiennokształtności.


GŁĘBINOWCE.
Głębinowce to wściekłe drapieżniki z ciemności, które żłobią małe tunele przez skały, w poszukiwaniu ofiar. Z wyglądu podobne do jaszczurek, ale z głowami i przerażającym wole robaków, głębinowce poruszają się i skaczą na dwóch nogach, i są w stanie zwinąć się w kulkę, która będzie nierozpoznawalna na tle otaczających skał. Bardzo rzadko zauważyć można jakiekolwiek znaki zasadzek głębinowców, a jeszcze rzadziej nieuważna ofiara wychodzi cało z takiego starcia. Atakują za pomocą potężnego skoku, ich ostre jak brzytwy pazury przy stopach są stworzone do zabijania. Mogą też splunąć na ofiarę swoją trującą śliną, która zaczyna ją od razu trawić. Jedyną szansą, którą dostaje większość ofiar głębinowców, jest moment, w którym jeden z ich kompanów upada. Głębinowce koniec końców są bestiami i większość zatrzyma się, by pożreć zabitego towarzysza, zanim ruszy w kierunku następnej, świeże ofiary.


HURLOK.
Wyżsi niż ich genloccy kuzyni, Hurloki są wzrostu ludzi,
lecz odznaczają się potężną siłą i są bardzo wytrzymali. Jednostki te mają za zadanie zaszokować przeciwnika. Pojedynczy, szarżujący Hurlok może pokonać za jednym podejściem nawet liczną grupę wrogów. Znane są z ozdabiania własnych ciał głęboko żłobionymi tatuażami, które symbolizują ilość zabitych przeciwników oraz dokonanych przez nie czynów. Nie wiadomo czy wszystkie te oznaczenia są sobie równe.
 Hurloki Alfa są to bardziej inteligentni i uzdolnieni wojownicy, często pełniący funkcję dowódców lub generałów.


MABARI.
Psy są nieodłączną częścią kultury Ferelden, ale żaden z nich nie jest tak bardzo ceniony jak Mabari. Mówi się, że pochodzą od wilków służących Dane'owi, legendarnemu bohaterowi.
Cenione za inteligencję i oddanie, Mabari są czymś więcej, niż symbolem statusu społecznego. Te psy same wybierają sobie pana i służą mu aż do śmierci. W każdej części Ferelden posiadanie jednego z tych psów jest postrzegane jako bycie godnym szacunku. Mabari są jednym z podstawowych elementów strategii wojskowej Ferelden. Wyćwiczone psy potrafią ściągnąć jeźdźca z konia albo przełamać linię pikinierów.
Sam widok i odgłos nacierających psów może wzniecić panikę nawet wśród najtwardszych żołnierzy.


MATKA LĘGU.
Wiadomym jest, że mroczne pomioty zabierają tych porwanych w rajdach do ich podziemnych gniazd. Większość podejrzewa, że więźniowie są zjadani lub w jakiś sposób skażeni i przemieniani w kolejne mroczne pomioty, jednak to nigdy nie wytłumaczyłoby tak wielkiej liczebności hordy. Wyprawy poczynione przez Szarych Strażników wgłąb ziemi odkryły odpowiedź. Narażeni na skażenie mrocznych pomiotów, mężczyźni popadają w obłęd i w końcu umierają. Kobiety jednak, przechodzą przez wielki ból i obrzydliwą mutację, która sprawia, że większość z nich ginie. Te, które przeżyją, stają się groteskowymi Matkami Lęgu. Te gigantyczne, pokręcone potwory wydają na świat wiele mrocznych pomiotów na raz. Pojedyncza Matka Lęgu może stworzyć tysiące mrocznych pomiotów w czasie jej życia. Każdy typ pomiotów rodzi się z innej Matki Lęgu: ludzie produkują hurloki, krasnoludy genloki, elfy dają życie wrzaskunom, a z qunari powstają ogry.


OGRY.
Podobno najbardziej przerażające mroczne pomioty pojawiają się, gdy nadciąga Plaga. Upiorne Ogry są jednymi z nich. Masywne olbrzymy, górujące nad polem bitwy - nienaturalne stwory, posiadające niesamowitą muskulaturę, wytrzymałość i potrafiące w mgnieniu oka wpaść w straszliwy szał. Istnieją opowieści o samotnych Ograch, odnoszących zwycięstwo w walkach z oddziałami żołnierzy. Dzięki ogromnej sile Ogr potrafi podnieść i ciskać kawałkami kamiennych konstrukcji oraz samymi kamieniami, dziesiątkując wrogów zanim ci zdołają do niego podejść. Nieszczęśliwcy, którzy zbliżą się wystarczająco, przekonują się na własnej skórze, że w bliskiej walce jest on jeszcze bardziej niebezpieczny. Ogry mogą przewracać przeciwników poprzez uderzenie pięściami w ziemię, zgniatać ich w łapach i zdeptać tych, którzy się napatoczą.



PLUGAWIEC.
Magowie są w stanie wędrować po Pustce, będąc zupełnie świadomym tego, gdzie się znajdują. To oni przyciągają do siebie demony, które zawsze będą próbowały opętać napotkanego osobnika. To, czy zrobią to siłą, czy też poprzez różne pakty, zależy całkowicie od mocy maga. Jeżeli demon zdobędzie przewagę, pojawi się nikczemny plugawiec. Potwór ten zyskuje dostęp do wrodzonych talentów magicznych i wzmacnia je, zmieniając najbardziej skromnego ucznia w maszynę zniszczenia. Jeden plugawiec potrafił pokonać całe drużyny templariuszy, dlatego też Zakon poważnie podchodzi do nadzorowania użytkowników magii.



TRUPI POŻERACZ.
Gdy demony przekroczą Zasłonę, szukają tego, czego najbardziej pożądają – życia. Nie będąc w stanie rozróżnić tego, co żyje lub jest martwe, wiele demonów bierze we władanie ciała zmarłych. Uwięziony w ciele martwego trupa demon wpada w szał i atakuje na oślep wszystko, co żyje. Pożerający Trup to zwłoki zawładnięte przez Demona Głodu. Charakteryzuje go wilczy głód. Będzie próbował pożywić się na wszystkim, co żyje. Wiele z tych potworów posiada umiejętność wysysania życia z przeciwników.


WIELKI SMOK.
Mówią, że smoki rządziły kiedyś niebem Thedas. Najpotężniejsze z nich były Dawnymi Bogami, istotami, które obarcza się odpowiedzialnością za nakłonienie ludzkości do odwrócenia się od Stwórcy. Za swoją przewrotność zostały uwięzione pod ziemią. Ich dzieci były uskrzydlonymi bestiami, czczonymi przez magistrów Cesarstwa Tevinter. Na całym jego terytorium zaczęły pojawiać się posągi smoków.W bardziej zamierzchłych czasach nevarriańscy łowcy smoków podobno doprowadzili ten gatunek na skraj wyginięcia. Ubijali je dla ich kości, które absorbowały zaklęcia, jak żaden inny znany metal. Jednakże pod koniec Złotego Wieku wielki smok pojawił się w Górach Mroźnego Grzbietu i spustoszył tamtejsze wyżyny. Następny Wiek został nazwany jej imieniem, w celu upamiętnienia jej osoby. Ponieważ wielki smok wpada w szał tylko kiedy jest gotowy do składania jaj, takie zdarzenie z pewnością nie jest ostatnie.


WILKI PLAGI.
W przeszłości Plag, gdy spaczenie mrocznych pomiotów rozprzestrzeniło się na szersze tereny Thedas, zainfekowało zwierzęta, które można było tam znaleźć, i te potężniejsze z nich przetrwały, by przemienić się w bardziej wściekłe i niebezpieczne bestie. Wilk Plagi jest jednym z takich przykładów, będący rodzajem ghoula, szalonego przez ból swej infekcji.Tylko przez nadrzędne dowództwo mrocznych pomiotów wciąż zachowują pozory stadnych instynktów. Wilki Plagi zawsze spotykane są w dużych grupach i starają się otoczyć pojedynczą ofiarę, jeśli tylko mogą, używając swej liczebnej przewagi. Na całe szczęście, te kreatury rzadko przeżywają swe spaczenie przez długi czas.


WILKOŁAK.
Przekazy Fereldan pełne są przypadków, w których wilkołaki nękały obszary wiejskie. Wilkołaki z legend, jak wierzy wielu, to wilki opętane przez Demony Furii i przemienione w humanoidalne monstra o niebywałej szybkości i sile. Jednak istnieje spór na temat tego czy początkowo wilkołaki powstały z opętanego wilka, który stał się człowiekiem, czy z opętanego człowieka, który stał się wilkiem. Domniemana zdolność normalnych psów do wyczuwania wilkołaków nawet w ich ludzkiej formie była tym, co początkowo doprowadziło Fereldan do przyjęcia psów jako nieodłącznych kompanów każdej farmy.
Ludowe opowieści mówią, że ich ugryzienie sprowadza na ofiarę przekleństwo wilkołaków, infekuje ją szaleńczą furią i otwiera na opętanie przez demona. W przeciwieństwie do zwyczajowych wierzeń ludowych, wilkołaki nie są zmiennokształtne i posiadają tylko jedną formę - bestii człowieka-wilka, która może terroryzować Thedas.


WRZESZCZOTY.
Są asasynami mrocznych pomiotów, penetrującymi szeregi wrogów i uderzając w swe cele długimi, wyszczerbionymi ostrzami przytwierdzonymi do ich przedramion, by rozszarpać przeciwników na strzępy w ciągu kilku sekund. Znane są z używania trucizn, często tworzonych z ich własnej krwi i demonstrowania sprytnych grupowych taktyk, gdy atakują większą liczbą. Wrzeszczoty rodzą się z Matek Lęgu, które kiedyś były elfimi kobietami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz